Fékrendszer hibák

Az autómentés munka során többször találkoztunk olyan esettel amikor megelőzhető lett volna a baj ha a fékek karban lettek volna tartva. Az autóban a fékek hatásfoka előbb-utóbb romlani fog, ez csak idő kérdése. A természetes kopás a fékbetéteket is eléri, az öregedés pedig kikezdi a féknyergeket és a fékcsöveket is. Ha nincs az autó rendszeresen átvizsgálva akkor előfordulhat, hogy csak különböző jelekből veszi észre a tulajdonos, hogy gond van a fékekkel. Ha valamilyen okból olaj illetve kenőanyag kerül a fékrendszerbe az hasonló tüneteket produkálhat mint amit alább leírunk, de ez a kenőanyag eltávolítása, kitisztítása után megszűnik. Tehát minden rendellenes hang illetve tünet esetén érdemes megvizsgálni, hogy nem kenőanyaggal szennyezett fék okozza-e a problémát?

Érdemes a fékeket megvizsgáltatni, ha eltérést vesz észre az autó viselkedésében.

Általában a megszokottól eltérő hangok illetve mozgási viselkedés az amelyik alapján a fékek kopására lehet következtetni. Ha a fékrendszer nem működik megfelelően akkor megnövekszik a fékezés utáni megállási idő, csökken a fékerő, a lassulás nem megfelelő. Olyan érzés is jelentkezhet mintha csúszna vízen a jármű. Néhány alapvető jel ami alapján érdemes a fékek cseréjén elgondolkozni:

Szokatlan hangok

Figyeljen az olyan hangokra, amelyek jelezhetik, hogy a fék lassan, de biztosan elkopik, például csikorgó zajok.
Ha az autó fékezés közben csikorgó hangot hallat ez lehet az első jele az alkatrészek fáradásának. A fékbetétek akár teljesen elkophatnak, és ilyenkor a fém alkatrészek beleérhetnek a féktárcsába illetve fékdobba, fura hanghatásokat okozva. Jellegzetes hangok még a fémes sikító hang illetve a csörömpölés a fék benyomáskor. Ha a forgótárcsa a féknyereggel közvetlenül érintkezik, jelentős kár keletkezhet, valamint a fékezés is életveszélyessé válik. Ha a fékpofák illetve a fékbetétek elkopnak, azonnal szerelőre van szükség. Ha a jellegzetes figyelmeztető hangokkal nem foglalkozunk és nem visszük időben szerelőhöz a járművet a fékrendszer és a futómű megrongálódhat, és ez jelentős költségekkel járhat.

Okozhat még furcsa hangokat ha valamilyen tárgy, fékdarab, kő stb. kerül a féknyeregbe, és ez minden fékezésnél csiszolja karistolja a fém alkatrészeket. Ha ezt a tárgyat nem távolítja el a szerelő időben, az később költséges problémákat okozhat.

Rázás

Ha úgy érzi, hogy a kormánykerék rázkódik miközben fékezi a járművet, ez újabb jele lehet annak, hogy probléma van a fékrendszerrel. A kormánykerék rázása is azonnali beavatkozást sürget, hiszen annak a jele, hogy a fékrendszer meghibásodott. Ezek kezdeti jelek, amelyeket bármikor követheti hogy a fék felmondja a szolgálatot és a járművel szükséghelyzetben intenzív fékezés esetén nem fog tudni megállni.

Az autó gyorsulásra húz

Néhány probléma a fékekkel akkor válik nyilvánvalóvá, amikor gyorsul az autó. Ilyenkor a gépjármű gyorsulás közben valamelyik oldalra elhúz. Ilyenkor előfordulhat, hogy felhalmozódott a rozsda, vagy olyan anyag került a féknyergek és féktárcsa közé amelyik a súrlódásával az autó egyik kerekét visszafogja, ezért húz el a jármű. Ha a probléma kiváltó okát nem szüntetik meg ez a jelenség is súlyos anyagi károkhoz vezethet, és jelentős problémákat okozhat a járműben.

Az autó fékezéskor az egyik oldalra húz.

Ha fékezés közben úgy érzi, hogy a jármű ez egyik irányba elhúz az fékproblémára utalhat. Előfordulhat ez a jelenség akkor is ha a fékbetétek nem egyformán lettek cserélve és nem egyformán vannak elkopva. Ugyanezt a tünetet az is okozhatja, hogy a futómű nincs megfelelően beállítva, beszabályozva. Ha fékezéskor a ellen kell kormányoznia, mert a jármű elhúz, haladéktalanul keresse fel autószerelőjét.

A fék levegősödésének a jele, ha pumpálva kell fékezni, hogy megálljon az autó. Ilyenkor is célszerű szakembert felkeresni a hiba elhárításához. A járművel való elindulás előtt mindenképpen érdemes megnézni hogy a fékfolyadék utántöltő tartályában van-e fékfolyadék.

Az évek során a technológia fejlődése különböző kialakításokat és típusokat és fékrendszereket hozott. A tény az, hogy ezek elkerülhetetlenek a járműveken. Nos, a fékrendszer alkatrészei modelltől és típustól függően változnak, de tény, hogy ugyanazt a célt szolgálják, és működési elvük ugyanaz. A fékrendszer minden olyan mechanikus eszközre tervezhető, ahol mozgás történik, nem csak az autókon. A rendszernek meg kell felelnie bizonyos követelményeknek, amelyek szükségesek ahhoz, hogy azt a járművet biztonságosan megállítsák amelyikre azt felszerelték. Bizonyos szabályokat különösen a nagy teljesítményű járműveken kell teljesíteni, mert ezeket nagyon gyorsra tervezték, tehát a megállításuk is jelentős technológiai fejlesztéseket igényel, gondoljunk például a hűtött tárcsafékes rendszerekre. Hatalmas energia vagy fékezőerő szükséges a sebesség csökkentéséhez és a járművek megállításához.

Ha autómentésre autószállításra van szükség vegye fel velünk a kapcsolatot!

Autómentő járműveink minden mentéshez szükséges felszereléssel el van látva, amely a gyors és könnyű autómentéshez járműmentéshez elengedhetetlen. Csörlővel is rendelkezünk, hogy az esetleg árokba csúszott járműveket is sikeresen tudjuk az árokból kihúzni.

Megbízható jó munkát végzünk. Számunkra ügyfeleink járműve ugyanolyan fontos, mintha a saját járművünket szállítanánk. Ezért kiemelt védelmet biztosítunk minden járműnek a le és felállás, illetve a tréleren, autómentőn való rögzítés során. Autómentőnk platója és a trélerek olyan felülettel vannak kiképezve, amelyek segítségével könnyen és biztonságosan rögzíthető a jármű önfeszítő hevederekkel.

Mivel ügyfélszolgálatot üzemeltetünk a nap 24 órájában éjjel és nappal ezért ügyfeleink bármikor hívhatnak bennünket el fognak érni telefonon tehát a segítségkérés bármely napszakban elérhető.