Autóvásárlás külföldről

Használt autót vásárol? Autószállítás külföldről. Az autómentős munka során gyakran végzünk autószállítást külföldről, illetve külföldi használt autó kereskedőktől. Tapasztalataink alapján próbálunk segítséget nyújtani az eredményes külföldi használt autó vásárláshoz. Autóvásárlásnál a leginkább mérvadó választási szempontok a minőség, az ár és a presztízs, ami igaz a külföldről való autó-behozatalnál is.

A három szempont közül az ára legmeghatározóbb. A megfontolt vásárló már jóval a tényleges vásárlási szándék előtt figyelemmel kíséri a kérdéses modellek árának alakulását. Ezekhez tartozik továbbá több járulékos költség, forgalomba helyezési díj, ÁFA, adó, ahogy a Magyarországon vásárolt autók vételénél is érvényes.

Nem kevésbé fontos tényező a gépjármű állapota és minősége. Érdemes kétszer kis meggondolni, valóban célszerű-e kevesebb pénzért beszerezni az áhított járművet. A rosszabb műszaki állapot később többletköltséget eredményezhet, a kezdeti kompromisszum az esztétikai kívánnivalókkal kapcsolatban röviddel a vásárlás után pedig csak rossz szájízt hagy maga után. A meggondolatlanság egyenes út az eredetileg olcsó vásárlástól a tervezettnél nagyobb kiadásig.

A presztízs nem minden vásárlásnál játszik szerepet. Főként akkor kerül előtérbe, amikor veterán autókról, ritka modellekről van szó, mint például bizonyos amerikai modellek, vagy ha társadalmi szempontok is társulnak a vásárlási szándékhoz. Az autóimportálás választása nagyrészt presztízs-vezérelt vásárlási szándék eredménye, de akármilyen szempontok alapján választunk, fontos mérlegelni, mi a költséghatékonyabb.

Igen nehéz eldönteni, hogy belföldről vagy külföldről jobb autót vásárolni. Nagyjából lutri az egész, itt is csak a folyamat végén tudjuk megmondani, hogy jól vagy rosszul jártunk az esetleges importtal.

Beszéljünk először a negatívumokról.

A szakértők igen kockázatosnak tartják az importálást, legtöbbször nem kifizetődő. Az autóvásárlás egyébként is igen körülményes, kiváltképp külföldön vagy külföldről történő projektnél. Az EU legújabb irányelvei szerint a klasszikus régebbi típusú autók nem honosíthatók hazánkban, vagy csak igen körülményesen és drágán. Az új szabály szerint az 1999. december 31. után gyártott, más EU-s országból származó autók kinti műszakiját csak akkor honosítják, ha a tulajdonos rendelkezik az autó COC-papírjával, vagy az európai előírásoknak való megfelelést igazoló, úgynevezett EK-szerinti típustábla található az autón. A határnap előtti, vagyis több mint húsz éves autók olcsó honosításához sem COC-t, sem típustáblát nem kérnek, ugyanakkor a vizsgaállomás a kinti vizsgapapírt kéri, kérheti.

Ha új autóról van szó, nem igazán van kockázat, de használt autóknál számtalan lehet a rejtett hiba, aminél a garancia fogalmát teljesen el is felejthetjük.

Az autóimportálásban rutinos szakértők véleménye alapján sokszor minőségben nem túl nagy a differencia az itthoni és az importált autó közt, így a regisztrációs adóra (Európai Uniós országból való vásárlásnál) költött pénz semmibe vész, időt és energiát pazarolunk az ügyintézéssel és a keresgéléssel. A végösszeg akár a duplájára is nőhet, a tengerentúlról hozott jármű esetén be kell kalkulálni az esetleges átalakításokat, ami az engedélyezéshez szükséges az előírt uniós műszaki követelmények miatt. Ha például egy piros indexű Mustang-ot akarunk behozni, az itthoni követelményrendszerek miatt az indexet cserélnünk kell sárgára.

Használt autóknál sajnos számolni kell a hosszas átalakítási és felújítási procedúrával, és még ez sem feltétlenül nyújt garanciát a várt eredményre és a hatósági engedélyezésre.

Volt már rá példa hogy egy jármű nem kapott hatósági engedélyeket, így nem lehetett kivinni a magyar közutakra.

Összegezzük a hátrányokat: új autó esetén a szállítás drága és kockázatos, használt autóknál magas lehet a költség, aminél kétséges az engedélyeztetés kimenetele, a műszaki állapot pedig sok rizikót rejthet.

Mindemellett így is számos előnye van az importálásnak.

Hozzájuthatunk itthon nem forgalmazott modellekhez, ami megéri a magasabb költséget és a kockázatot, így a várt élményt kaphatjuk meg az autóval. Néhány ritka modellekhez jóval olcsóbban juthatunk hozzá, amivel a fáradtság is kifizetődik.

Egyes uniós tagországokban jóval könnyebb az ügyintézés, a vételárban akár benne lehet az ÁFA is, ilyenkor a regisztrációs adón és a szállítási költségen kívül más többletkiadás nem keletkezik, csak az általános ügyintézés maradt hátra.

Előfordulhat, hogy az importált autó rosszabb műszaki állapotú, de legtöbbször inkább jó minőségű járműveket találhatunk a külföldi piacokon. A külföldön a más társadalmi helyzetből fakadóan gyakori, hogy a tehetősebb emberek, például menedzserek a megbecsült luxusautójukat nem műszaki vagy anyagi megfontolásból hirdetik meg, inkább járműváltás miatt válnak meg autójuktól, ezáltal az ár alacsonyabb, a tulajdonoscsere pedig hamar megtörténik.

Ha nem is kifogástalan állapotú motorkerékpárt vagy autót vennénk, akkor is releváns az ár. Itthon is kedvező áron juthatunk hozzá felújítandó járművekhez, és még pluszban maradhat a költségvetésünk a forgalomba állítási költség után is. Veterán autó-behozatalnál jelentős adókedvezménnyel számolhatunk Unión kívüli vagy tengerentúli területről való importálásnál.

Amennyiben kérdése van keresse autómentő és autószállító szolgáltatásunkat.