telefon

Autópálya mentés azonnal

Autópálya mentés Budapesten és Pest megyében éjjel nappal bármikor olcsó akciós árak! Az autómentés során gyakran vagyunk autópályán, és a pályamentés során is találkozunk olyan autósokkal akik nem voltak tisztában vele, hogy az autópálya másfajta vezetési technikát kíván mint a sokkal lassabb városi közlekedés. Ezért megpróbáljuk néhány fontos dologra felhívni a figyelmet amit az autópályákról tudni érdemes. Az  autópályán való közlekedés az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód, mégis számtalan veszélyt rejt magában, és ha baleset történik az általában (a nagyobb sebesség miatt) súlyosabb mintha városi utakon történik. A nagy sebességgel történő ütközés életveszélyes ezért nem árt betartani néhány szabályt az autópályán való közlekedés során. Autópályák: M15, M19, M30, M31, M35, M43, M51, M60, M70, M85, M86 M0, M1, M2, M3, M5, M6, M7, M8, M9,

Az autópályán való közlekedés alapjait  jó ha már tanulóvezető korunkban elsajátítjuk.

Az autópálya sebességhez való alkalmazkodás mindenkinél más és más ideig tart, de mindenkinél szükséges egy időszak ameddig megszokja és alkalmazkodni tud a megnövekedett sebességtartományhoz. Így az idegrendszere is átáll a gyorsabb reakciókra és a megélénkült figyelemre.

Tempó, előzés, szabályok betartása

Az autópályához való alkalmazkodás során a legnehezebb rész az amikor felhajtunk az autópályára és jobb sávban felgyorsulva felvesszük az autópálya tempóját és beilleszkedünk a forgalomba. Ilyenkor el kell telnie egy kis időnek, hogy az idegrendszerünk is átálljon a nagyobb sebességre és a felgyorsult, jó reflexeket kívánó reakciókra, anélkül, hogy hirtelen és meggondolatlan mozdulatokat csinálnánk. Jó tanács, hogy az autópályára felhajtás után ne végezzünk azonnal nagy pontosságot kívánó manővereket, hanem haladjunk együtt a forgalommal, hogy megszokjuk a ritmusát.  Ha már elegendő ideig vezettünk a forgalommal együtt haladva, érezni fogjuk, hogy megszoktuk a sebességet és az idegrendszerünk is átállt az új helyzetre. Ne feledjük, hogy az autópályán 2-3-szor nagyobb sebességgel haladunk mint a városi közlekedés során. Azonos idő alatt 2-3-szor nagyobb utat is teszünk meg ezért a reakcióidőnknek is sokkal gyorsabbnak kell lennie, hogy a veszélyt időben ki tudjuk védeni.

Autópálya közlekedés

Az autópálya közlekedés egyik fő szabálya, hogy a mozdulatainkat is az autópályához kell szabnunk, ugyanis ameddig a városban nagy kormánymozdulatokkal ki tudunk kerülni egy járművet, ez az autópályán már nem ilyen egyszerű. Hiszen ha elrántjuk a kormányt akkor könnyen megcsúszhat az autó, hiszen sokkal nagyobb a sebesség. Éppen ezért fontos, hogy kerüljük a hirtelen kontrollálatlan irányváltást, a kormány rángatását, és a fék használatát irányváltás közben, hiszen ilyenkor megcsúszhat a jármű.

Kerülni kell a többi jármű sebességétől jelentős mértékben eltérő mozgást, a gyors fékezést és a váratlan kigyorsítást. Ez megzavarhatja a többi közlekedőt, és hirtelen irányváltásra kényszerítheti.

Az ideális az, ha a többi közlekedő sebességét fel tudjuk venni, és a biztonságos távolságban való együtt haladást meg tudjuk oldani. Természetesen minden esetben be kell tartani az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozást és a kötelező jobbra tarts elvét. Az igazán jó sofőr „beleolvad” a forgalomba és nem zavarja azt.

Autópálya veszélyek

Általában a jobb oldalsávban kell haladni, a középső és a bal oldali sáv előzésre vannak kiépítve a tartós haladás ezekben nem megengedett, az előzés után vissza kell sorolni a jobb oldalra.

A sávváltás előtt idejében ki kell tenni az irányjelzőt és a többi járműtől biztonságos távolságban szabad csak megkezdeni az irányváltást és a besorolást a másik sávba. A sávváltás nem akadályozhat más járművet a szabad haladásban, a hirtelen sávváltás  balesetveszélyes lehet.

A lassabb járművek, felépítményes teherautók, kamionok általában a jobb sávot használják, ezeknek a kikerülése a biztonságos távolságok betartásával történhet. Ha esik az eső, vagy hó, esetleg fagyási foltok vannak az autópályán akkor különleges óvatossággal szabad csal sávot váltani illetve kikerülni és előzni.

A leállósávban csak a műszaki hibás járművek tartózkodhatnak, oda tilos egyéb célból lehajtani, még rövid időre (kikerülés, előzés) sem megengedett!

A leállósávban tartózkodó járműveket lehetőleg nagy ívben  ki kell kerülni. Ha a leállósávot műszaki probléma miatt vesszük igénybe az ott tartózkodás csak a feltétlen szükséges ideig tartson és a műszaki probléma megszűnése után mielőbb soroljunk vissza óvatosan a forgalomba.

Az autópályán a haladást több fontos jel is segíti, ezek egyrészt nappal is látható érezhető jelek amelyek segítenek a biztonságos távolságot betartani, másrészt éjjel is érezhetővé és észlelhetővé teszik a sebességet. Mivel az autópályán sokkal nagyobb sebességgel haladunk mint a városban ezért  a követési távolságnak is jóval nagyobbnak kell lennie, hogy váratlan fékezés esetén se okozzunk ráfutásos balesetet. Az autópályán a megfelelő követési távolság betartása létfontosságú.

Éjszaka az úton a világító illetve a fényvisszaverő jelzésekre kell hagyatkoznunk hiszen ezek segítik a haladási irányt illetve a megfelelő sebességet betartani.

Az autópályán való haladás fegyelmezettséget kíván és jó reflexeket. Ha fáradtak vagyunk jobban járunk ha pihenés után folytatjuk utunkat az autópályán.

Általános szabály, hogy ha borostyán sárga villogó figyelmeztetést lát az veszélyhelyzetre hívja fel a figyelmet ilyenkor fokozott óvatossággal kell vezetni és figyelni kell az esetleges forgalom elterelésekre is.