
Az ideális természetesen az lenne, ha minden alkatrészből rendelkeznénk egy pótalkatrésszel.
Ez sajnos kivitelezhetetlen.
Ezért a fő szabály, hogy a legszükségesebb felszerelést vigyük magunkkal, illetve a leggyakoribb hibákra készüljünk fel.
Mire lehet szükség?
A folyadékok pótlására bármikor szükség lehet, ezért 1-1liter tartalék motorolaj és (télen fagyállóval bekevert) ioncserélt víz a hűtőbe szükséges felszerelés. Ha nehezen tudunk a motorolaj betöltőnyíláshoz hozzáférni, akkor egy tölcsérre is szükség lehet, hogy ne locsoljuk rá az olajat betöltés közben a motorra.
A gyújtógyertyából több is található a motorban, meghibásodása bármikor előfordulhat.
Tehát az izzókészlet és biztosítékok mellett tartalék gyújtó gyertya beszerzése is indokolt lehet.

Szuper hasznos kütyük
A korszerű technológiának és a fejlődésnek köszönhetően egyre újabb és újabb eszközök jelennek meg a piacon amelyek megkönnyíthetik autós életünket, az egyik ilyen az indítási vésztöltő.
Ha az akkumulátorunk gyenge, vagy a generátor rakoncátlankodik, esetleg valahol egy fogyasztó rendszeresen leszívja az akkut álló helyzetben.
Gyakran előfordulhat, hogy nem bírjuk elindítani az autót. Ennek az oka, hogy az akkumulátorban lévő energiamennyiség nem tudja megforgatni az önindító motort, így nem indul az autó. Az eddigi lehetőségek, vagy betoljuk a járművet, vagy megkérünk valakit hogy bikázza be az autónkat (adjon egy kis energiát a sajátjából).

Nem kötelező tartozék ugyan, de a sárga vészvillogóval ellátott nagy teljesítményű kézi lámpára mindenkinek szüksége lehet, főleg a sötét téli estéken. A lámpa jól használható ha bármilyen műszaki problémát próbálunk a sötétben felderíteni a motortérben, esetleg kerékcserénél. A lámpában található sárga villogó akkor hasznos, ha műszaki hiba miatt leáll az autó és az autómentés megérkezéséig szeretnénk elkerülni, hogy hátulról egy figyelmetlen autós belénk hajtson.
A defektjavító spray nagyon hasznos találmány, és jó szolgálatot tehet akkor, ha menet közben leereszt a kerék, és nincs a közelben egy gumis műhely.
Olyan sprayt szerezzünk be amelyik fel is fújja a leeresztett kereket, így viszonylag kevés kényelmetlenséggel megúszhatjuk a defektet. A defektjavító spray működése, hogy a spray csatlakozóját jó szorosan rácsavarozzuk a leeresztett kerék szelepére és a spray gombját megnyomva felfújjuk a kereket, miközben a flakonból gumitömítő habot spriccelünk a kerékbe. A hab betömi a keletkezett lyukat, a kiáramló gáz pedig felfújja a jármű kerekét amelyikkel így folytathatjuk utunkat a legközelebbi gumis műhelyig.
A gumisok nem nagyon szeretik ezt a megoldást mivel a gumiba befújt trutymó kifolyik a kerékből.
Az így javított gumi pedig sokszor már nem javítható meg biztonságosan. A gumin lévő sérülés mérete is behatárolja a lehetőségeinket, ugyanis a vágott és nagy méretű sérülések nem javíthatóak a defektjavító spray-el, csak a kis méretű (szög, drót stb) okozta lukak.
Bár szerencsére nem sokszor lesz rá szükség, de akár életet is menthet egy autóba való poroltó. A poroltó nem kötelező tartozék, nem is foglal sok helyet, azonban nagyon nagy károkat lehet vele megelőzni ha esetleg kigyullad az autó. A autó sokféle ok miatt gyulladhat ki, a legjellemzőbbek az üzemanyagfolyás miatt keletkezett tűz (valahol kilyukad az üzemanyag ellátó rendszer és ráfolyik a forró kipufogóra).
Illetve az elektromos rendszerben keletkezett zárlat, ahol szintén találkozik a tűz az üzemanyag ellátó rendszer csatlakozójával amely tovább táplálja az égést.
Az első jeleknél előkapva a poroltót jelentős károkat előzhetünk meg, noha a készülék nem kerül túl sokba.
A vásárlásnál figyeljünk rá, hogy lehet vízzel töltött oltóberendezést is kapni (ez nem jó) és lehetőleg közepes méretű poroltót vásároljunk amellyel biztosan el tudunk oltani egy kezdődő kis méretű tüzet.
A vészhelyzet esetére beszerzendő dolgok listáját folyamatosan bővítjük. De addig is ha autómentésre, autószállításra van szüksége, hívjon a fenti telefonszámon, éjjel nappal!

A defektjavító spray nagyon hasznos találmány, és jó szolgálatot tehet akkor, ha menet közben leereszt a kerék, és nincs a közelben egy gumis műhely.